Case Velux - 'Ongeveer 50% van onze leads komt binnen via Bouwberichten'
VELUX Nederland richt marketing- en sales op eindgebruikers, professionals, kleine en middelgrote aannemers en architecten. Bouwberichten is onmisbaar bij het signaleren van nieuwe projecten.
Signaleren van nieuwe projecten
VELUX Nederland maakt al jaren gebruik van Bouwberichten om in een vroeg stadium aan tafel te komen bij potentiële klanten. Sales coördinator Monique Deckers vertelt over de ervaringen met de Bouwberichten-database, hoe VELUX ermee werkt én wat het oplevert.
Deckers: “Vooral de particuliere, grondgebonden woningbouw met een hellend of plat dak is interessant voor ons. We willen in de initiatie- of ontwerpfase betrokken worden, dan kunnen we meedenken en adviseren over slimme en duurzame daglichtoplossingen.”
Goed beeld van de nieuwbouwmarkt
De selectie van projecten laadt VELUX in hun eigen CRM. “Ongeveer 50% van de leads komt via Bouwberichten. Dat geeft dus aan hoe belangrijk de database is. Die gebruiken we ook als aftersales-instrument. We zien direct wat de status is van projecten. Met Bouwberichten filteren we eenvoudig de projecteigenschappen die voor ons interessant zijn. Zo krijgen we een goed beeld van de nieuwbouwmarkt.”