MENU

Op zoek naar marketing- en saleskansen in de bouw? Met Bouwberichten vergroot je eenvoudig je leads en omzet

Marketing & sales in de bouw

Wil jij de marketing- en sales van je bedrijf naar een hoger niveau tillen? En ben je op zoek naar meer kwalitatieve leads waarmee jij de omzet kan verhogen? Met Bouwberichten heb je continue een actueel inzicht in nieuwe, lopende en gerealiseerde bouwprojecten in Nederland en Vlaanderen. Met onze tooling vind je de bouwprojecten en organisaties die aan jouw wensen voldoen.

  • Zoek in +400.000 bouwprojecten en +200.000 organisaties
  • Vind kansrijke bouwprojecten & organisaties voor jouw bedrijf
  • Maak MQL- en SQL-lijsten om jouw ideale doelgroep te bereiken
  • Vergroot je leadfunnel en omzet
  • Probeer 14 dagen gratis, zonder verplichtingen

Bekijk hoe het werkt

Probeer 14 dagen gratis

Probeer gratis

Probeer 14 dagen gratis. Het is geheel vrijblijvend en stopt automatisch.

Annuleren

Succesvolle marketing in de bouw

Marketing wordt steeds belangrijker in de bouwsector. Niet alleen om je te onderscheiden van concurrenten en je reputatie hoog te houden, maar ook om je acquisitie en retentie te vergroten. Daarom is het belangrijk om te weten waar je jouw doelgroep(en) kunt bereiken en met welke informatie je hen triggert.

Dat begint bij data en inzicht. Om effectieve marketingcampagnes op te kunnen zetten moet je weten hoe jouw ideale doelgroep eruit ziet en hoe je hen kunt bereiken. Bovendien wil je weten wat jouw doelgroep bezig houdt. Daarom is het is ook belangrijk om de marktontwikkelingen, cijfers en trends van jouw (sub)sector te kennen.

Marketing Qualified Leads (MQL) verzamelen

Zodra je weet wie jouw ideale doelgroep is en wat hen triggert kun je Marketing Qualified Lead (MQL) lijstjes gaan maken. Een MQL is een prospect die voldoet aan een of meerdere criteria die jij belangrijk acht, bijvoorbeeld regio, rol, branche, specialisatie, etc.

Met Bouwberichten kun je bovendien het netwerk van interessante MQL's bekijken en samenwerkingsverbanden en verwante projecten ontdekken. Zo kun je gericht de organisaties in een specifiek netwerk of project bereiken.

Exporteer de data van de organisaties die je kansrijk acht voor jouw product of dienst en start bijvoorbeeld een direct mail-, advertentie, LinkedIn- of emailcampagne. Of vraag een sales-collega om contact op te nemen met een interessante organisatie.

Probeer Bouwberichten gratis en verzamel MQL's

Succesvolle sales in de bouw

Wanneer de marketingafdeling een MQL heeft bereikt en deze concrete interesse heeft getoond in jouw product of dienst verandert deze in een SQL. Een SQL is een lead die (al redelijk verregaande) interesse heeft getoond in jouw product of dienst en die door sales opgepakt kan worden.

De volgende stap is om de lead in het aankoopproces te begeleiden naar de beslissingsfase. Met Bouwberichten beheer je eenvoudig je MQL's & SQL's en kun je taken en opmerkingen toevoegen om je SQL's snel & effectief te converteren. Bovendien kun je alerts instellen om op de hoogte te blijven van de voortgang.

Probeer Bouwberichten gratis en verzamel SQL's

Probeer 14 dagen gratis

Probeer gratis

Probeer 14 dagen gratis. Het is geheel vrijblijvend en stopt automatisch.

Annuleren

Hoe anderen Bouwberichten ervaren

Lees de cases van Velux, Zehnder, DIT Holding en EigenHuis

'50% van onze leads komt binnen via Bouwberichten'

Monique Deckers, Velux

Lees haar verhaal

'Bouwberichten weet precies wat er waar gebouwd wordt'

Mark Kremers, Zehnder

Lees zijn verhaal

'Ik download projecten waarvan ik denk dat ze interessant zijn. En sales zoekt daar vervolgens contact mee. Het is heel simpel, maar het werkt'

Jackeline Kersing, DIT Holding

Lees haar verhaal

'Ik zie Bouwberichten als een prima leadgenerator'

Rolph Voesenek, Eigenhuis Projecten

Lees zijn verhaal

Meer weten?

Wil je vrijblijvend met één van onze adviseurs van gedachten wisselen? Dat kan. Zij vertellen je graag meer over de mogelijkheden van Bouwberichten. Neem contact op met Marianne of laat je gegevens achter, dan nemen wij contact met jou op.

Marianne Smit

Laat je terugbellen

Hallo, mijn naam is . Ik werk bij als . Je kunt mij bereiken via of bellen op .